سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا شما از پرواز می ترسید؟

 شما در ارتفاع 30،000 پا در آسمان هستید، آنقدر نزدیک به هم نشسته اید که  آرنجتان با هم کاملاً ساییده میشود، یک کودک سه ردیف عقبتر از شما درحال بازیگوشی است.  قله ها و ابرها از پشت پنجره به شما نگاه می کنند. هیچ چیز نمی تواند طبیعی تر از این باشد. چشمان شما به سمت مسافرانی که در نزدیکی شما نششته اند میچرخند تا ببینند که آنها چگونه نسبت به آنچه که مانند یک آزمایش بی رحمانه اجتماعی در یک جعبه بزرگ  معلق در ارتفاع بلند قرار دارد،  واکنش نشان نمی دهند .یک نفر ، با چهره ای که توسط تلفن هوشمند خود روشن شده است ، می خندد. دیگری غرق در صفحات رمان خود شده است،  و خدمه پرواز هنگام سرو نوشیدنی،  با لبخندی آرام مشغول کار است. به نظر می رسد اطرافیان شما آرام و بی دغدغه هستند، بنابراین چرا تمام وجود شما سراسر از ترس است؟برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 چه چیزی هایی باعث ترس ما از پرواز میشود؟

طبق آمار انستیتوی ملی بهداشت روانی آمریکا، حدود 6.5 درصد از جمعیت آمریکا دارای بیماری هوانوردی (ترس از پرواز) هستند و تقریباً 25 درصد آنها نوعی اضطراب مربوط به پرواز را تجربه می کنند. درادامه میگوید: "برخی از دلایل اصلی که برخی از مردم از پرواز می ترسند شامل: ترس از تصادف، ترس از نداشتن کنترل، ترس از ناشناخته بودن، ترس از ارتفاع ، ترس از دست دادن یک عزیز در تصادف هواپیما و احساس خفگی در حین پرواز است.  " ، یک مربی مدیتیشن میگوید "همچنین، برخی از مردم با کل تجربه پرواز  همانند رویه های عادی فرودگاه، شلوغی ، آشفتگی، غذای سرد، فضای تنگ و پروازهای طولانی احساس ناراحتی می کنند.

 

 

شما از پرواز می ترسید؟ 

 واقعیت جالب: محققان تخمین می زنند که حدود 25? از افراد هنگام مسافرت هوایی نوعی اضطراب را تجربه می کنند، در حالی که 10? آنها فوبیای پرواز را دارند. این هراس ممکن است به عنوان ترس از پرواز (Aviophobia) شناخته شود. اگر خود را در بین 25? افرادی قرار میگیرید که هنگام پرواز آرامش خود را از دست میدهند ، نگران نباشید،  نفس بکشید ، نفس بکشید و 11 نکته که در زیر عنوان میشود را برای حفظ آرامش در پرواز بعدی خود مورد توجه قرار دهید. 

 

آمارهای خوب گذشته

 روزانه بیش از 3 میلیون مسافر در سراسر جهان پرواز می کنند.  هواپیماها هر 2 ثانیه در هر نقطه از جهان به پرواز درمی آیند و آمار ادعا می کند مسافرت هوایی تقریباً 22 برابر ایمن تر از سفر با ماشین است. پس ترس از پرواز لازم نیست!

 

از جزئیات پرهیز کنید

هنگامی که یک فاجعه هوایی رخ داد، از بررسی و توجه به جزئیات گرافیکی موجود در خبر خودداری کنید. آگاه بودن بسیار مهم است، اما اطلاعات بیش از حد لازم نیست.

 

 رزرو صندلی های کنار بال

 اگر پرواز با هواپیما شما را وحشت زده میکند، یک صندلی را کنار بال بگیرید. گفته می شود پایدارترین قسمت هواپیما است و تلاطم را بسیار کمتر از پشت احساس خواهید کرد.

 

زود هنگام به فرودگاه بروید

هرچه زودتر برسید، زمان بیشتری برای استراحت قبل از سوار شدن خواهید داشت. عجله کردن ممکن است اضطراب پرواز را بدتر کند.

 

راز خود را با مسافران پرواز به اشتراک بگذارید

 این ایده خوبی است که به آنها بگویید که شما در پرواز راحت نیستید. آنها ممکن است شما را با خلبان آشنا کرده و به شما توجه بیشتری نشان دهند.

 

سیستم مکالمه

 بعضی اوقات مکالمه کردن وگذر زمان به کنترل اضطراب کمک می کند. اگر مسافر کناری شما مشکلی با صحبت کردن ندارد، با او به مکالمه و گفتگو بپردازید.

 

شروع به خواندن کنید

 با یک مجله، روزنامه، کتاب یا هرچیزی که در دسترس دارید، خود را سرگرم کنید. قطعا به کنترل اضطراب شما کمک خواهد کرد.

 

تنفس به شما کمک می کند

 وقتی سوار هواپیما می شوید، راحت بنشینید و نفس عمیق بکشید و سپس به آرامی بیرون ببدهید. نفس خود را متمرکز کنید یا نفس های خود را بشمارید تا به کنترل کرن محیط اطراف به شما کمک کند.

 

از تلفن هوشمند کمک بگیرید

 بسیاری از برنامه های تلفن هوشمند وجود دارند که نرم افزارهای مراقبه و کنترل اضطراب را ارائه می دهند. برنامه هایی را که احساس می کنید مفید و کاربردی هستند قبل از پرواز نصب کنید و در طول پرواز از آنها استفاده کنید. نکته مهم اینکه حتما توجه کنید که برنامه هایی که دانلود میکنید ، به صورت آفلاین هم میتوانید استفاده کنید یا خیر.

 

موسیقی

 به موسیقی گوش دهید. این کمک می کند تا صداهای هواپیما که ممکن است شما را مضطرب کند را نشنوید. ضمن اینکه موسیقی میتواند ذهن شما را به چیزهای دیگر منحرف کند، خصوصا چیزهایی که برای شما خوشایند است. این میتواند از اضطراب شما بکاهد.

 

از مصرف کافئین خودداری کنید

نوشیدنی های حاوی کافئین می توانند اضطراب را تحریک و افزایش دهند و اندکی شما را مضطرب نمایند. ضمن اینکه کافئین ممکن است از استراحت کردن شما جلوگیری کند و اجازه خواب راحت در طول پرواز به شما ندهد.

 

 

آیا شما از پرواز می ترسید؟