سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیبایی های بکر جنگل الیمستان

یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت گردی در ایران، جنگل الیمستان است؛ جایی که به شما فرصت تماشای درختان سر به فلک کشیده و دوری از دغدغه ها را می دهد. ترکیب تماشایی جنگل های سرسبز و متراکم همراه با مه غلیظ در این منطقه خالق تصویری دلربا و تماشایی شده، تصویری رویایی که دیدنش قطعا هوش از سر هر بیننده ای می پراند. این منطقه توریستی در استان مازندازان و توابع بخش مرکزی آمل قرار گرفته. جنگل الیمستان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های ایران، مجموعه ای کامل از ویژگی های لازم برای یک جنگل رویایی و خیره کننده نظیر دشت های سرسبز، چشمه سارهای رویایی با آب هایی زلال، طبیعتی بکر و اسب هایی زیبا را در دل خود جای داده است.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جنگل الیمستان 

الیمستان، نام جنگلی رویایی و مه آلود است که در کنار روستایی به همین نام قرار دارد که طبیعت بکر و زیباییِ درختان و مراتعش زبانزد خاص و عام است. با ورود به این جنگل با منظره زیبای قله دماوند، انبوه درختان سبز و دشت های پر گل، جادو می شوید و لحظه ای دست از تماشای این نقاشی بی نظیرِ طبیعت بر نمی دارید.این جنگل محل رویش گیاهی به نام الیماست که در اردیبهشت ماه بساطش را در میان طبیعت پهن می کند و به همین دلیل نام الیمستان را برای آن برگزیده اند.

 

قله الیمستان 

قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا است که در زمستان و بهار، کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند. قله ای که حدود 2510 متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه های کوهنوردی در زمستان به شمار میرود. اگر اهل کوهنوردی باشید، این قله با تمام جاذبههای طبیعی اطرافش بهترین گزینهی سفر کوهنوردی شما به شمار خواهد رفت. در کل مسیر دامنهی شرقی، قلهی دماوند در پیش چشمانتان است و هر لحظه با شما حرکت میکند.

 

نقش پای رستم

اما شاید از همه جالبتر، منطقهی نقش پای رستم باشد که تعجب همه کوهنوردان را بر می انگیزد. نرسیده به قله، جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می شود که حفره هایی به عمق 10 متر ایجاد کردهاند. بومیان منطقه افسانهای زیبا برای این چالهها دارند. آنها معتقدند این گودالها جای زانوهای رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. دورنمای بی نظیر قلهی دماوند، مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت های پر گل، منطقه را به مکانی مجذوب کننده تبدیل کرده است.

 

بهترین زمان سفر به جنگل الیمستان

اواسط بهار و اوایل پاییز، بهترین فصل برای رفتن به جنگل است ولی مناظر زیبای زمستانی هم میتواند وسوسهانگیز باشد.

 

 

آدرس

از آمل کیلومتر 20 و از تهران، کیلومتر 140 جاده هراز، به جاده فرعی با تابلوی امام زاده قاسم یا امامزاده لهاش برمیخورید. در اوایل مسیر به دو راهی میرسید که باید جادهی سمت چپ را دنبال کنید، جادهای فرعی و آسفالتهی باریک، با پیچ و خم بسیار و در حدود 7 کیلومتر که ابتدا ما را به روستای لهاش و پس از 5 کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان میرساند. از آنجا با پشت سر گذاشتن آبادی وارد جنگل میشوید.

 

 

زیبایی های بکر جنگل الیمستان